top of page

Forralt bor, mézeskalács és szőlőszemek

2022.01.01

Spanyolországban is nagy felhajtás van a karácsony körül, már november vége felé elkezdték feldíszíteni az utcákat, és fokozatosan mindenhol megjelentek a díszített karácsonyfák is. A belvárosban az épületeket és a kisebb nagyobb parkokban lévő fákat is telerakták égősorokkal és különböző figurákkal, nagyon jó hangulata volt. A főtéren pedig karácsonyi árusok vonultak ki és több hétig árulták a kézműves termékeiket. Azonban a spanyolok ellentétben velünk, nem szenteste ajándékoznak, hanem január 6-án a Három Mágusok (azaz a háromkirályok) ünnepén.



Én már szeptemberben eldöntöttem, hogy haza fogok utazni az ünnepekre, így a repjegyeket jóval előre lefoglaltam. Egy hétre mentünk haza december végén, majd a szilvesztert már spanyol földön ünnepeltük az itteni barátainkkal.

Mielőtt viszont hazament volna mindenki, a kis csapattal szerveztünk egy forraltborozós, mézeskalács készítős bulit, hogy a pálmafák között csak legyen egy kis karácsony hangulatunk. A forraltbor az itteni friss mandarinnal és naranccsal isteni volt. Másrészről pedig az utolsó héten volt majdnem az összes tárgyból vizsga vagy leadás, így ez a buli tartotta bennünk a lelket a sok tanulás közben.



Karácsonyra különleges ajándékkal készültem a családomnak, mert mielőtt ment a gépünk, elmentem a piacra és bevásároltam friss hozzávalókból, amiből sütiket sütöttem nekik. Ilyen volt például a citromos-limeos mangó tart vagy a csokoládés-narancsos tart, amik isteniek lettek a friss mangó és a valencia mellett termett narancs íze miatt.



Szilveszterkor nem volt különösebb eltervezett program, elmentünk a lengyel barátnőm lakására, iszogattunk, játszottunk kicsit, majd éjfélre visszajöttünk a belvárosi főtérre, mert úgy gondoltuk, hogy ha valahol, akkor ott fog történni valami. A spanyolok érdekes szokással ünneplik a szilvesztert, ugyanis már napokkal előtte megfigyeltük, hogy a boltokban rengeteg szőlőt árulnak és ez, mint kiderült a hagyomány része. Úgy tartják, hogy az újév előtti 12 másodpercben pontosan 12 darab szőlőszemet kell megenni, ami a tizenkét hónapot szimbolizálja, ahhoz, hogy a következő éved sikeres legyen. Ami, ha belegondolunk nem is olyan egyszerű mutatvány, viszont ezt ebben a formában nem próbáltuk, mert én másnap tudtam meg, hogy hogyan is kellett volna eljárni, viszont szőlőszemeket mi is ettünk aznap este, még ha nem is úgy, ahogy kellett volna. Visszagondolva lehet, hogy ezért nem volt akkora ujjongás vagy visszaszámlálás a téren, mert mindenkinek tele volt a szája és koncentrált, hogy ne fulladjon meg a szőlőszemektől. A tűzijáték sem volt valami nagy durranás, nagyobb ünneplésre számítottunk, de valószínűleg a járvány miatt volt ilyen visszafogott. Összeségében jól teltek az ünnepek és a magyarországi mínusz fokból mégis jó volt visszatérni az enyhe őszi időjárásra hajazó napsütötte Valenciába.



bottom of page