Városnézés más szemmel

2021.11.14

Azt ezt követő hétvégén pedig ismét látogatókat fogadtunk, a barátnőm és párja utazott ki hozzánk. A repülők nagyon ideálisan repülnek ebben a téli időszakban Budapestről, mert péntek este érkezik egy és hétfő este indul vissza, ami három teljes nap kirándulást jelent. Ennyi idő egyébként elég végig járni a legszebb helyeket, és kicsit megtapasztalni a spanyol életérzést. Első éjszaka beültünk egy tapas bárba, ahol megkóstoltunk egy helyiek által gyakran fogyasztott ételt, a grillezett zöld paprikákat, amit én még eddig nem láttam máshol Spanyolországon kívül. Már régóta figyelgettük a városban bolyongva az asztalokon lévő hatalmas kupac paprikát, amit rengeteg helyen lehet rendelni. Elsőre azt hittük, hogy valamilyen erős paprikáról van szó, de mint kiderült egy isteni finom édes, enyhén megsütött és sóval megszórt ételről van szó.

Másnap bejártuk a belvárost, ellátogattunk a piacra, ami kihagyhatatlan, valamint a mellette található La Lonja, a selyembörze épülete is amit szintén érdemes útba ejteni. Majd ezek után a Túria parkon keresztül elsétáltunk a Ciudad de las Artesbe. A napot pedig a tengerparton zártuk, ahol mostanában a szelesebb időjárás miatt egyre több szörföst lehet látni.

Vasárnap ellátogattunk Port Saplaya-ra, ami az itteni Velence és még én sem voltam azon a helyen. Első nekifutásra busszal szerettünk volna eljutni oda, mert Valencia legészakabbi partszakaszához képest is még egy kb egy órás séta eljutni oda. A probléma ott kezdődött, hogy ahol a térkép mutatta a buszmegállót, ott semmi nem volt, de még a közelében sem. Az utcán autók parkolatak, de sehol egy tábla vagy egy jelzés, ami a buszmegállóra utalna. Kisebb séta után elmentünk a legközelebbi megállóhoz, majd körülbelül 40 percet álltunk ott, de a mi buszunk nem jött. Egy másik járatnak a sofőrje azt mondta, hogy jönni fog a busz, de nem tudjuk mikor lett volna. A sok várakozás után meguntuk és hívtunk egy taxit. Nagyon aranyos, színes házakkal teli kikötőváros Port Saplaya, amit egyszer mindenképpen érdemes megnézni. A nézelődés után eldöntöttük, hogy eszünk egy paellat és így mi is megkóstolhatjuk a tengeri herkentyűkkel elkészített változatát. Őszintén engem ez a változat sem győzött meg annyira, pedig finom volt, de nem lesz a kedvenc ételem.

Este visszamentünk a Ciudad de las Arteshoz, hogy az esti fényekkel is megcsodálhassuk. Nem rég jöttünk rá egy érdekességre viszont, amit nem annyira reklámoznak, vagy csak az én figyelmemet kerülte el. A Természettudományi múzeum szem formájú bejáratánál, ha a fal felé fordulva elkezdünk beszélni, és az ív másik végénél (55 méterrel arrébb) áll egy másik ember, akkor kristálytisztán lehet beszélgetni a másikkal, mert a szerkezet átvezeti a hangot. Nem tudom, hogy ezt így tervezte-e Calatrava vagy a véletlen műve, de mindenesetre nagyon jó élmény volt kipróbálni.

Onnan hazafelé, a belvárosba valenbisivel mentünk, viszont a barátnőmnek akadt egy kis problémája vele, mert reggel használt egy biciklit és utólag kiderült, hogy rossz volt a csatlakozó, ahová visszarakta, így a rendszer azt mutatta, hogy még kölcsönzés alatt van az előző. Valamint azt is kiírta a rendszer, hogy 150 eurós bírságot kell fizetnie. Na kicsit kétségbe is estünk, hogy mi lesz, mert az eddig tapasztaltak alapján a spanyol szolgáltatások nem működnek tökéletesen és ha van is vevőszolgálat, általában csak spanyolul beszélnek. (mint például a rendőrségen…) Viszont akkor este olyat tapasztaltunk, hogy nekünk Csabival leesett az állunk és nem is tudtuk hova tenni, hogy mi történik. Tehát felhívtuk a vevőszolgálatot és teljesen tökéletes angollal késő este minden problémánkat megoldotta egy fickó pár perc alatt. Kinyomozta, hogy hol rakta le és mikor az előző biciklit, kivel volt, melyik számú tartóba rakta bele és mint kiderült rossz volt a rendszer, így kattintott párat a rendszerben és utána már tudtuk is kölcsönözni az újat.

Miután visszatekertünk a belvárosba, beültünk még iszogatni egyet egy közeli helyre, ahol végre megkóstoltam az Agua de Valencia-t. Ez egy helyi koktél, amiben vodka, narancslé, pezsgő és jin található nagyon kellemes arányban. Maga a bár is nagyon hangulatos volt és szerintem az egyik legjobb helyen próbáltuk ki, mert mindenki ezt rendelte körülöttünk.