Xátiva

2021.11.28

Ma egy gyönyörű közeli várost látogattunk meg, Xátivát, ami elsősorban a város fölé emelkedő várról híres. Az út egy óra volt vonattal és szerintem mindenképp azzal érdemes menni, mert minden órában jár és az út oda-vissza 9,20 euró. Reggel korán indultunk (spanyol viszonylatban) és mivel itt nem nyitnak ki vasárnap a nagyobb boltok, majdnem üres utcákon bicikliztünk az egyébként végtelenül zsúfolt köztereken. A vonat 9:19-kor indult az Estació del Nord vasútállomásról.

Ahogy megérkeztünk a vár felé vettük az irányt, amit majdnem mindenhonnan lehet látni a városból. Több út vezet a várhoz és mi párszor el is tévedtünk a felfelé vezető úton, de nem mi voltunk az egyetlenek. Az úton több látványosság is található, mint például egy természetes barlangban található szentély, kilátók és templomok. A belépőjegy diákoknak 4 euró volt, a felnőtt pedig 6. Szerencsére nagyon szépen sütött a nap amíg a várban barangoltunk, bár sajnos utána beborult és a szél is felerősödött, viszont előtte még kiélveztük a szép időt. Ittunk egy kávét az étteremben, majd később piknikeztünk egyet a hozott kajákból. A vár iszonyatosan tetszett, többek közt azért is, mert nagyon emlékeztetett A Carcassone nevezetű társasjátékra, amivel sokat játszottam gyerekkoromban. Az volt a különleges, hogy a főbejáratnál két felé lehetett menni és mindkettő részhez fel kellett mászni, így akármelyik irányba mentünk az egyik részéről mindig ráláttunk a másikra.

A vár és a körülötte lévő látványosságok felfedezése után még lesétáltunk a városba, ahol a bazilikát szerettük volna megnézni, viszont sajnos azt az orrunk előtt zárták be, mert csak délután egyig volt nyitva vasárnap. Tervben volt még a közelben lévő Bocairent meglátogatása is, ami hasonlóan szép város és ezen felül pedig egy sziklafalba vájt barlangrendszerről híres. Sajnos ide nem lehetett volna könnyen eljutni Xátivából, így azt majd remélhetőleg egy másik út során ejtjük útba.

Összességében nagyon jó napunk volt, végre egy kis testmozgással, mert mostanában a közeledő vizsgák és a leadások miatt hosszú órákat kell töltenem a számítógép előtt. Így viszont, hogy csak egy várost néztünk meg kettő helyett, még világosban visszaértünk Valenciába és még tudok kicsit foglalkozni az egyetemmel is.